به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی ادارهکل راه و شهرسازی فارس، تبادار پس از به زمین زدن کلنگ آغاز عملیات اجرایی این پروژه از طریق بیسیم دستور حرکت ماشینآلات و شروع به فعالیت عوامل اجرایی را صادر کرد.
با توجه به قدیمی بودن باند برگشت محور شیراز- دشت ارژن و وجود نقاط پرتصادف و دارای تصادف و همچنین وجود قوسهای متوالی با شعاع کم و نداشتن استانداردهای مهندسی لازم برای بزرگراه در محدوده دشت ارژن تا ورودی خان زنیان خطرات فراوانی را برای مسافران این مسیر داشت که اصلاح آن ضروری و اجتنابناپذیر بود.
در این مقطع جهت ارتقاء ایمنی و افزایش ظرفیت ترافیکی محور در محدوده مورد نظر مطالعات بهسازی محور انجام گرفته و عملیات اجرایی آن با حضور استاندار فارس آغاز شد.
این طرح به طول ۹.۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال آغاز شده و قرار است در مدت ۱۲ ماه به بهرهبرداری برسد.
در این پروژه تعداد ۲۳ عدد قوس خطرناک اصلاح خواهد شد و حجم آسفالت مصرفی در آن ۴۵ هزار تن است.
محور دشت ارژن به شیراز بهعنوان مسیر شریانی ارتباطی شیراز با غرب استان فارس و استانهای خوزستان، بوشهر و بخشی از استان کهگیلویه و بویر احمد یکی از پرترددترین محورهای استان و مسیر عبور بار از بنادر جنوب به مرکز و شرق کشور بوده و دارای نقشی حیاتی در شبکه راههای استان و کریدور حملونقل کشور است.
نظر شما